Conpot
  • Scania Super70

Feirer seg selv etter 70 år i Norge

Norsk Scania lanserer unik kampanjebil i begrenset opplag. Jubileumsmodellen får navnet Super70

Scania har levert lastebiler til det norske markedet i 70 år. I den anledning lasereres jubileumsmodellen Super70 for norske kunder.

Året er 1945. Tyskland kapitulerer og andre verdenskrig er over i Europa. Norge blir igjen et fritt land. 21. november samme år etableres Norsk Scania Vabis A/S. I 2015 – 70 år senere – feirer Norsk Scania sitt 70årsjubileum. Det er i løpet av disse årene levert mye bil; ved utgangen av 2015 runder Norsk Scania 48.000 leverte enheter. Jubileet blir blant annet markert med en serie unike biler vi med stor glede kan tilby våre kunder i trekkvogn- og anleggssegmentet.

Mange finesser

– Helt fra bilen var på skissestadiet har det vært viktig for oss å ivareta «Scania-sjela» basert på våre erfaringer fra lange og gode relasjoner til våre kunder, sier salgsdirektør last, Roy Dalen, og forteller videre; Vi stilte spørsmålet – hva kan vi gi Scania-eieren i form av en bil som både han/hun – og vi – kan være stolte av? Svarene resulterte i Super70. 70 år med entusiasme, stolthet og gode kundeforhold til flere generasjoner Scania-entusiaster har formet denne bilen. Super70 har finesser som vi håper og tror våre kunder vil sette pris på, sier Dalen om kampanjebilen som ble lansert i Trysil 1. februar 2015.

Super70

Inne i kupeen kan man finne opplyst Scania-Griffen i bakvegg

Super70 er blant annet utstyrt med et helt unikt interiør inspirert av – lillebror i VAG-familien – Bugatti Veyrons lanseringsmodell i burgunderrød og sort. I tillegg har den blant annet;

  • opplyst Scania-Griffen i bakvegg
  • mørkegrå gulvtrekk hos fører og passasjer
  • karbon-look-grill
  • Super70-emaljeskilt
  • spesialdesignet Svempas-hyttedekor
  • Scania-Griffen-dørlys
  • Scania Retro sengetrekk (følger kun med bilen og kan ikke kjøpes utenom)
  • Scanias Black Griffin-klokke (kun 999 ex. på verdensbasis) følger med
  • unik Scania-Super70-jakke

Først til mølla

Bilene selges etter førstemann-til-mølla-prinsippet og kan naturligvis bestilles med utstyr etter hva kunde måtte ønske, utover kampanjepakken. Den utvendige dekoren på bilen er tegnet av svenske «Scania-guru», Svempas, med det i tankene at den ikke skal komme i konflikt med kundes egen dekor, og skal passe alle hyttefarger.

– Den er også med på å fremheve Scanias distinkte hytteform på en måte vi er svært fornøyde med, skyter Dalen inn.

MMuG_8678

Bilen har karbon-look-grill

MMuG_8613

Super70-logo er plassert bak døren

scania super70

Stikkord: