Conpot
  • Din bil

Nå skal Citroën vokse i Norge

Trønderbedriften Din Bil har hatt en lengere periode med nedgangstid. Selskapet har nå stor tro på at Bertel O. Steen får bilmerket Citroën på bena igjen.

Din bil

Styrker Trondheim: Jan Pettersen er ny sjef for Citroën. Målet er å styrke og utvikle forhandlernettverket i Trondheim og på landsbasis.

– Bertel O Steen er en stor og tung aktør som vet å satse. Denne importøren tør å vise muskler når det trengs. Vi ser lyst på fremtiden. Nå kan det gå bare en vei, og det er oppover, sier salgsleder hos Din Bil AS Jacob Heimsnes.

Agenturet på Citroën ble tatt over av Bertel O Steen 1. mai i år.

Posisjonerer for fremtidens vekst

Bilhuset Bertel O Steen sitter fra før på Mercedes-Benz og Smart, Peugeot og Kia – i tillegg til at de driver med en rekke andre aktiviteter og produkter.

Tidligere direktør for Kia i Norge Jan Pettersen er nå mannen bak rattet. Han mener at oppkjøpet posisjonerer Bertel O. Steen for fremtidig vekst. Kundetilfredshet er et av nøkkelområdene konsernet satser på for å nå sine ambisjoner.

– Vi er opptatt av å styrke våre forhandlere i Trondheim og støtte og utvikle forhandlernettverket. Målet er å øke markedsandelen til fire prosent personbil og varebil innen 2018, sier Pettersen.

Fruktbart samarbeid

Heimsnes påpeker at det ligger spenning knyttet opp mot hvordan utfallet blir.

– Det er spennende for oss å gå videre med en solid og ambisiøs partner som vi vet vil få Citroën til å gløde. Vi har felles mål og ambisjoner, og er trygge på at Bertel O. Steen er den sterke lokale partneren som vil ta ut potensialet i våre bilmerker, forklarer han.

Agenturet er et viktig skritt mot Bertel O. Steens ambisjon om å bli Norges beste bilhus innen 2018.

– Vi får spennende nye biler i porteføljen. Dessuten sprer vi oss utover i Norge og blir mer tilgjengelige for flere kunder, legger Pettersen til.

Stikkord: