Conpot

Mobile Oslo satser på varebilkundene

Et fåtall bedrifter har bilhold som kjerneområde. Derfor er det viktig med løsninger som letter bedriftens bruk av tid på dette området. Bilkjøp er en del av det, men servicemarkedet er også et viktig område å hjelpe kunden med.

Mobile Oslo har samlet gode løsninger i konseptet Team Mester. Det er mange ting å forholde seg til ved et bilkjøp. Produktet bil er bare en del av dette, bilen må ha forsikring, finansiering, firmalogo og kanskje innredning til håndverkere.

PalBergstad

– Sammen med helt nye Opel Vivaro og resten av varebilene er vi rustet for fremtidens kundebehov, sier Pål Bergstad, daglig leder i Mobile Oslo.

– Dette er bare noen av elementene profesjonelle kunder vil ha hjelp til, sier Pål Bergstad som er daglig leder i Mobile Oslo.

Mobile Oslo er forhandler for Opel og Mazda på Ensjø i Oslo. Med Opel varebiler har forhandleren samlet mange elementer inn i Team Mester konseptet. Egne dedikerte mekanikere, egen selger for varebil, prioritering ved driftsstans, utvidet delelager for å få bilene raskt på veien igjen som noen av punktene.

– Spesielt for varebilkundene er dette konseptet veldig viktig. De har gjerne hele lageret og verktøyskapet i innredningen bak i bilen. Da må bilen være mest mulig på veien, fortsetter Pål Bergstad.

Samler alt på et sted

Ved kjøp av ny bil kan man gjøre alt på et sted. I konseptet ligger finansiering, alt fra lån, leasing til full biladministrasjon. Ved biladministrasjon legges alt fra leasing, forsikring, serviceavtale, dekkhotell, erstatningsbil og innredning inn i en fast pris som selgeren ordner. Fordelen er kun et kontaktpunkt og mindre tidsbruk på bilholdet. Dette gjelder alle bedriftskunder. Uavhengig om de har varebiler eller personbiler.

Varebilavdeling

HelgeTveten

I varebilavdelingen kan du treffe bedriftsselger Helge Tveten.

En annen satsning er at det er en egen utstilling i salgshallen for varebiler hvor alle Opel varebilene er utstilt. Det gjelder også den største Opel Movano.

– Dette har vi gjort så bilene kan sees uten tidspress ved dårlig vær, her har vi en egen varebilavdeling, sier bedriftsselger Helge Tveten.

Store kunder

Et resultat av denne satsningen ser man allerede når kunder som Siemens Norge har valgt Mobile Oslo som en av to leverandører. I dette tilfellet vil all biladministrasjon skje via Leaseplan Norge.

– Vi har et godt samarbeid med Leaseplan og da plukker vi løsninger fra Team Mester konseptet etter kundens behov, forteller Helge Tveten.

– Med Team Mester bedrer Mobile Oslo kundeopplevelsen. Sammen med helt nye Opel Vivaro og resten av varebilene er vi rustet for fremtidens kundebehov. Som vi sier hos oss – Mobile holder deg mobil, alt på et sted, avslutter Pål Bergstad.

TeamMester

Stikkord: