Conpot

Volvo Trucks dominerte i reklame-VM

Live Test-kampanje med The Epic Split dominerte seierspallen på reklame-VM i Cannes sist helg.

Kampanjen – med filmer som demonstrerer innovasjoner i de nye lastebilsseriene – ble tildelt ikke mindre enn totalt 20 priser, hvorav åtte gull og to prestigefylte Grand Prix i kategoriene Cyber och Film.

Utmerkelsene er de siste i en rekke premier og priser for denne kampanjen som har vunnet flere internasjonale reklamekonkurranser de siste månedene. Franske Cannes Lions rangeres som den høyest ansette konkurransen som setter fokus på og premierer kreativ kommunikasjon med over 37.000 innmeldte bidrag fra hele verden. Vinnerene kåres av 300 toppnavn innen bransjen.

– Det er selvsagt ekstra morsomt at vår Live Test – kampanje blir premiert på en internasjonal arena i konkurranse med de fremste konsumentbedrifter i verden. Det beviser at kampanjen hadde en eksepsjonell form – at reklamefilmer om lastebiler, kun publisert online, får denne type oppmerksomhet. Vi har vist at det går an å kreere kommunikasjon i verdensklasse selv om det handler om business-to-business-produkter, sier Per Nilsson, PR-sjef i Volvo Trucks.

Totalt er det blitt produsert seks hovedfilmer i løpet av kampanjen, alle demonstrerer innovasjoner i Volvos nye lastebilsserie på forskjellige spektakulære måter. The Epic Split, med Jean-Claude Van Damme, har fått størst gjennomslag av alle filmene med over 73 millioner visninger på YouTube.

Volvo fikk følgende priser for kampanjen i Cannes:

  • Grand Prix i Cyber
  • Grand Prix i Film
  • Gull i Film/Craft
  • 3 Gull i Cyber
  • Gull i PR
  • Gull i Direct
  • Gull i Promo & Activation
  • Gull i Integrated

Stikkord: