Conpot

Skreddersydd for kjøreglede

Nye Ford Mustang, har et utvalg avanserte motorer som leverer ytelser som står i stil med Mustang-emblemet, uansett hvilken modellvariant det dreier seg om.

Den nye 2.3-liters EcoBoost-motoren er et godt eksempel. Den gir turbolading til Mustang-serien og er utviklet spesielt for Mustang som svar på bileieres ønske om ytelser og høy drivstoffeffektivitet.

Med en forventet effekt på ca. 310 HK og 407 Nm dreiemoment er dette en EcoBoost-motor som lever opp til de høye forventningene til en virkelig Mustang-entusiast.

– Denne EcoBoost-motoren leverer den effekten Mustang-sjåfører forventer, uansett hastighet, med en dreiemomentkurve som sikrer høy kjørbarhet under alle forhold, sa Scott Makowksi, sjef for Ford EcoBoost drivlinjekonstruksjon da bilen ble presentert i Barcelona.

Det nyeste medlemmet i Fords globale EcoBoost motorfamilie utnytter spissteknologier som direkte drivstoffinnsprøyting, to uavhengige kamakseltider og turbolading som gir høy effekt og dreiemoment kombinert med forbedret drivstoffeffektivitet.

Dette er også den første Ford-motoren som bruker lavfriksjonsturbo med to ruller, en løsning som gir hurtigere lading med lavere CO2-utslipp og forbedret effektivitet som gevinst.

Nyutviklede tekniske løsninger i motoren sørger også for hurtigere utvikling av dreiemoment når sjåføren trenger det, som ved forbikjøringer.

Ekte Mustang-puls

Ikke noe Mustang-program vil være fullstendig uten en solid V8’er. Nye Mustangs 5.0-liters V8-motor åpner opp en ny motorgenerasjon med et stort tilbud av oppgraderinger som gjør det mulig for motoren å puste bedre, spesielt ved høye turtall.

Med alle de oppgraderingene denne motoren har vært gjennom regner Ford med at den vil yte over 426 HK og 529 Nm dreiemoment.

Mustang kombinerer fremragende all-around ytelser og hverdagslig anvendelighet. Sjåfører som foretrekker at bilen tar seg av giringen i daglig kjøring, men ønsker å ta kontrollen når veiene blir mer svingete, vil sette pris på den nye rattstammemonterte padleårespaken med turtalltilpasset nedgiring, som nå er standard med Select-Shift 6-trinns automatgir.

Nye Mustangs Getrag manuelle girkasse har en sjalteforbindelse som gir kortere bevegelser av spaken og forbedret presisjon i pakt med de forventningene dette bilikonet skaper.

Med et utvalg drivlinjer tilpasset forskjellig kjørestil og livsstil har nye Mustang tidsriktig teknologi under motorpanseret som stemmer med dens moderne design og som likevel i det alt vesentlige forblir Mustang.

Stikkord: